* Uuendatud 02.05.2023
TERE TULEMAST PUHKUSELE TÜRGI PÄIKESELISELE LÕUNARANNIKULE!
Teie reisi õnnestumisele aitavad nõu ja jõuga kaasa Türgis töötavad TEZ Touri kolleegid, kes kasutab suhtlemisel vene, türgi ja vähemal määral ka inglise keelt.
TEZ Tour Türgi klienditeenindus telefon (suhtluskeel vene/inglise): +90 (533) 381 98 00
TEZ TOUR VIP CONCEPT klientidele (suhtluskeel vene/inglise) – VIP CALL CENTER: +90 530 919 14 00
Eestikeelne esindaja KSENIA (Alanya piirkond) +90 5380567847
Alati on võimalik küsimuste esitamiseks pöörduda TEZ Touri vormi kandvate kohalike hotelligiidide poole ning hotelliteenuseid puudutavates küsimuste hotelli administraatori poole.
NB! Hetkel kehtivate Türki sisenemise reeglitega saate tutvuda Välisministeeriumi kodulehel Reisi Targalt https://reisitargalt.vm.ee/riigid/turgi/. Reeglid võivad muutuda.
Täpsemat teavet Türgis kehtivate reeglite kohta saab ka kohalikelt võimudelt, näiteks Türgi siseministeeriumi kodulehelt (türgi keeles).
Eesti elanikele kehtivad reeglid Türgist tagasipöördumiseks: Kõik Eesti kodanikud ja elanikud saavad Eestisse tagasi pöörduda ilma piiranguteta.
REISIKS VAJALIKUD LISADOKUMENDID
– rangelt soovituslik on omada ka reisikindlustust, mis katab ka Covid-19 haigusest tulenevad ravikulud, karantiinimajutuse ning muud reisitõrkest tekkivad kulud.
LEND
NB! Klient saab jälgida reisi väljasõidu aega lennujaama internetileheküljelt, reaalajas. https://www.tallinn-airport.ee/
Lennujaamas algab lennule registreerumine 2 tundi enne väljalendu ja lõpeb 60 minutit enne väljalendu.
Reisi ettenägematu väljalennuaja muutmise puhul palume täpsustada teie reisi registreerimislaua tööaegu Tallinna Lennujaama telefonil (+372)605 8888.
Freebird Airlines
Lende opereerib lennukompanii Freebird Airlines, Airbus A320 lennukitega. Teenindus pardal on inglise keeles. Lennukompanii ametlik koduleht: https://www.freebirdairlines.com/en/ . Freebird Airlines lendudel pole toitlustus pardal hinnas. Pardal müüdavad söögid ja joogid on piiratud koguses, pardamenüü alusel. Pardal saab tasuda sularahas EUR-ides ja pangakaardiga.
SunExpress Airlines
Lende opereerib lennukompanii SunExpress Airlines Boeing 737 lennukitega. Teenindus pardal on inglise keeles. Lennukompanii ametlik koduleht: https://www.sunexpress.com/en
SunExpress Airlines lendudel pole toitlustus pardal hinnas. Pardal müüdavad söögid ja joogid on piiratud koguses, pardamenüü alusel. Tellige endale toitlustamine onlines. Pardal saab tasuda sularahas EUR-ides ja pangakaardiga.
SunExpress Airlines Online check-in kaudu saab reisija valida lennukohti, maksta lisapagasi eest, tellida toitlustust – valides ONLINE CHECK-IN TOUR OPERATOR BOOKINGS. Online registreerimine avaneb reisijatele 36 tundi enne lendu ning hiliseim registreerimise aeg on 4 tundi enne lendu. SunExpressi lendudel online check-in on KOHUSTLIK! Palume sisestada broneeringu number koos tähtedega TET (näidis TET22070376). Lennujaama teeninduslauas on check-in tasuline, 5 eur per reisija.
Lend Türki kestab orienteeruvalt 4 tundi. Eestis ja Türgis on sama aeg 26.03.2023 kuni 29.10.2023, peale Eesti üleminekut talveajale on Türgis kell 1 tund Eesti ajast ees.
PAGAS
Freebird Airlines
Registreeritava pagasi piirmäär on 20 kg reisija kohta. Alla 2-aastasel oma istekohata reisival lapsel võib kaasas olla kuni 10 kg kaaluv lapsekäru, muud äraantavat pagasit ega käsipagasit ei ole lubatud. Juhul kui pere pakib pagasi ühte kotti ei tohi koti kaal ületada 32 kg. Lisaks võib reisija salongi kaasa võtta ühe kuni 8 kg kaaluva käsipagasi, mille mõõtmed ei ületa 55/40/20 cm. Juhul kui pagasi hulk on lubatust suurem, tuleb tasuda lisakilode eest lennujaama check-in kassas.
Lisa- ja eripagasi pardale võtmine sõltub võimalusest antud lennul ning vastutab lennufirma. Lisainfo ja hinnad leiate siin.
SunExpress Airlines
Registreeritava pagasi piirmäär on 20 kg reisija kohta. Alla 2-aastasel oma istekohata reisival lapsel võib kaasas olla kuni 20 kg registreeritavat pagasit või lapsekäru, käsipagasit ei ole lubatud. Juhul kui pere pakib pagasi ühte kotti ei tohi koti kaal ületada 32 kg. Lisaks võib reisija salongi kaasa võtta ühe kuni 8 kg kaaluva käsipagasi, mille mõõtmed ei ületa 55/40/20 cm.
Juhul kui pagasi hulk on lubatust suurem, tuleb tasuda iga lisakilo eest 10 eur, maksmine check-in´is. Lisa- ja eripagasist ette teata ei ole vaja ning selle pardale võtmine sõltub võimalusest antud lennul. Eri- ja lisapagasi lisamine ei pruugi olla igal lennul võimalik.
Kõik terariistad (küünekäärid, taskunoad jms.) tuleb pakkida äraantavasse pagasisse. Käsipagasist võetakse need ära. Lennukisalongi saab kaasa võtta vaid piiratud koguses vedelikke (ka kreemid ja šampoonid), mis ei tohi olla suuremates kui 100 ml purkides või pudelites, pakituna omakorda 1 liitrises suletavas kilekotis (saab osta lennujaamast).
NB! Tulemasinad, akupangad, elektroonilised sigaretid ja nende lisaakud tuleb pakkida käsipagasisse. Registreeritava pagasi reeglid
Pagasi kättesaamisel kontrollige koheselt pagasi seisukorda ning vajadusel tehke kohe lennujaamast väljumata akt pagasi kahjustuse kohta. Pagasiga seotud kahjude korvamiseks on soovitav teha pagasikindlustus.
VIISA
Eesti ja Vene kodanikel on võimalik reisida Türki viisavabalt kohalolekuga kuni 90 päeva. Türki reisimiseks on vajalik kaasa võtta pass, mis kehtib vähemalt 6 kuud peale reisilt saabumist. Vene kodanikel tuleb kindlasti kaasa võtta ka kehtiv ID-kaart, mis samuti kehtib 6 kuud peale reisilt saabumist.
Juhul kui lapsega reisib vaid üks lapsevanematest või vanem, kellel on lapsest erinev perekonnanimi peab reisil kaasas olema lapse vanemate ühine nõusolek koos reisil mitteosaleva vanema allkirjastatud passi koopiaga ning sünnitunnistuse koopia või rahvastikuregistri väljavõte (ametlikud dokumendid peavad olema inglise keelsed või lisatud notariaalne tõlge). Juhul kui lapsega reisib täiskasvanu, kes ei ole lapse seaduslik hooldaja, peab lapsel olema kaasas notari poolt kinnitatud vanemate kirjalik nõusolek. Lasteks loetakse kuni 12 aastaseid (k.a) reisijaid. 13-17 aastaste laste puhul sobib lihtvormis volitus. Volituse näidise ja lisainfo lastega reisimiseks leiate SIIT.
NB! Eesti mittekodanikust elanikud nn. „halli passiga“ reisijad vajavad Türki sisenemiseks viisat. Alates 01.04.2014 on „halli passiga“ Türki reisijatel vaja viisa eelnevalt ette vormistada Türgi Saatkonna kodulehel, piiril viisat enam ei vormistata. Elektroonilist viisat saab vormistada aadressil: www.evisa.gov.tr. Online taotlusega on võimalik vormistada mitmekordne turismiviisa, millega saab riigis viibida maksimaalselt 90 päeva 180 päeva jooksul, hind 20. Online viisataotluse eest saab tasuda vaid VISA/MASTER krediitkaardiga. Viisa vormistamiseks on vajalik pass, mis kehtib vähemalt 6 kuud peale reisilt saabumist ning pakettreisi broneering. „Halli passiga“ reisijatel tuleb reisile kaasa võtta lisaks 6 kuud kehtivale passile ja elektroonilisele viisale ka kehtiv ID kaart, mis samuti kehtib 6 kuud peale reisilt saabumist.
ERIVAJADUSTEGA REISIJA
Enne reisi broneerimist tuleb reisikorraldajat teavitada puuetega ja piiratud liikumisvõimega reisijast, kelle reisimine on raskendatud põhjustatuna füüsilisest puudest, vaimsest puudest või kõrvalekaldest või mingist muust east tingitud tervislikust eriseisundist ja kelle tervislik seisund vajab lennufirma ja reisikorraldaja erilist tähelepanu. Samuti tuleb reisikorraldajale võimalikult varakult ette teatada erivajadusega reisija abivahendite (ratastool vms.) reisile kaasavõtmise vajadusest (hiljemalt 5 päeva enne reisi). Reisija puudest või erivajadustest lähtuvalt tehakse kliendile individuaalne reisipakkumine kuna erivajadusega reisija vajadused võivad erineda tavatingimustel pakettreisis sisalduvatest teenustest.
SAABUMINE SIHTKOHTA, TRANSFEER
Lennujaamas maandudes tuleb läbida passikontroll ning peale pagasi kättesaamist liikuda lennujaama esisel platsil asuva TEZ Touri infoleti juurde, kus teid juhatatakse transfeerbussidesse. Transfeere saadavad vene ja vähesel määral inglise keelt kõnelevad kohaliku TEZ Touri töötajad. Transfeeril jagatakse välja ka infomaterjalid, kus on kirjas ka infotunni toimumise aeg. Pakettreisi hinnas on grupitransfeer s.t sõit lennujaamast hotelli ja hotellist lennujaama toimub ühise turismibussiga, milles on optimaalne arv sama kuurorti hotellides majutuvaid reisijaid. Transfeeri pikkus on olenevalt hotelli asukohast 1 kuni 4 tundi. Vähema ajakuluga mugavamaks reisimiseks on võimalik tellida individuaalne otsetransfeer, täpsem info reisikonsultandilt.
HOTELL
Hotelli sisse registreerimine toimub iseseisvalt, reisivoucheri ja passi alusel. Vastavalt rahvusvahelistele hotellireeglitele saab hotellitoad saabumise päeval alates kella 14:00st vaatamata hotelli saabumise ajast. Lahkumispäeval tuleb hotellitoad loovutada vastavalt ostetud hotelliöödele kell 12:00, olenemata tagasilennu ajast. Hetkel kehtivate tervisemeetmete tõttu, et vältida suurte inimmasside kokkupuuteid võib sisseregistreerimise ja välja registreerimise aeg olla pikem. Kuna välja registreerimine võib tervisemeetmete tõttu viida palume varuda piisalt aega, et mitte hilineda transfeerile. Peale tubade loovutust saab pagasi paigutada pagasihoidlasse ning aega edasi veeta hotelli territooriumil kuni transfeerini. Kliendid, kes soovivad tuba varajase lennu saabumise hetkest ehk early check-in´i või pikendada kuni hilise ärasõiduni ehk late check-out´i, tuleb see ise kohapeal hotelliga kokku leppida. Kui hotellil on võimalik tuba enne standard aega pakkuda või pikendada, siis antud teenus on tasuline ja maksmine toimub kohapeal vastavalt hotelli hinnakirjale. Kliendid, kes soovivad kindlasti tuba varase lennu saabumise hetkest või hilise lennu puhul kuni ära sõiduni soovitame ette osta lisaks standardpaketile lisaöö. Hind on vastavalt hinnakirjale päringu alusel, küsige oma reisikonsultandilt. Kindlasti soovitame lisaöö ette tellida lastega klientidele, kuna kõrghooajal ei ole early check-in/late check-out hotellis reeglina suure koormuse tõttu võimalik.
Türgi kuurortide ametlik hooaeg on 15.mai-15.oktoober, sellel ajavahemikul töötavad kõik hotellide kontseptsioonides pakutud teenused täies mahus. NB! Enne ja pärast ametlikku hooaega on hotelliteenuste valik seotud hotellikülastajate arvu ning ilmastikuoludega ning võivad suuresti erineda hooajal pakutavast. Küsige täpsemat infot oma reisikonsultandilt!
Juhime tähelepanu, et hotellikirjeldustes esitatud teave on tõene koostamise hetkel, samas tuleb arvestada, et hotellidel on õigus igal ajal pakutavaid teenuseid hooaja keskel TEZ Tourile ette teatamata muuta või teenuste kättesaadavust ajutiselt piirata.
INFOTUNNID
Põhjalikuma ülevaate oma vaba aja sisustamise võimalustest saate infotundide ajal (suhtluskeel vene, vähesel määral ka inglise), mille toimumisajad teatatakse transfeeri ajal. Soovitame sellel kohtumisel osaleda, et teada saada olulisi fakte sihtkoha kohta, teavet ärasõidu korralduse kohta ning soovi korral küsimusi esitada. Puhkuse jooksul saate alati telefoni teel leppida kokku lisakohtumisi esindajaga ning alati on ka võimalus pöörduda TEZ Touri vormi kandvate alaliste hotelligiidide poole.
EKSKURSIOONID
Teavet ekskursioonide ja muude väljasõitude kohta saate infotunnis. Türgis on kõik ekskursioonid venekeelsed.
RAHA
Peale 2005. aasta rahareformi tuli Türgis käibele Uus Türgi Liir (TRY voi YTL). Alates 1. jaanuarist 2009 on nimetuseks lihtsalt Türgi liir (TL) ning käibel ka uued rahatähed, vanad kehtisid kuni 2009.a. lõpuni. Erakauplustes ja turgudel aktsepteeritakse maksevahendina ka eurot ja USA dollarit, kuid marketites ja kaubanduskeskustes saab tasuda vaid kohalikus valuutas või pangakaardiga.
REISIKINDLUSTUS, ARSTIABI
Reisile minnes soovitame tungivalt vormistada kõikidele reisijatele reisikindlustus, mis kataks kulud tervisega seotud juhtumite, pagasi kadumise, varguse või rikkumisega seotud juhtumite korral, kui ka reisitõrke korral, kuna kõikide pakettreiside muutmine ja tühistamine on alati seotud kuludega.
Türgis Eesti Haigekassa ei kehti. Sellest tulenevalt on kindlasti vaja vormistada reisi tervisekindlustus. Kui te peaksite vajama arstiabi, siis soovitame alati kohe ühendust võtta TEZ Tour esindajatega, kes saavad teid assisteerida ja juhendada. Me oleme kõikides regioonides leidnud arstid, kes aktsepteerivad Eesti kindlustusfirmade tervisekindlustusi ning reeglina ei pea seetõttu kohapeal rahalisi makseid tegema, kindlustusselts ja arst arveldavad omavahel. Juhul, kui on vaja teatud teenuste eest tasuda ning osta arsti poolt väljakirjutatud medikamente, tuleb kõik tšekid alles hoida ning Eestis esitada need kindlustusseltsile. Enamus hotellides on ka arstikabinet või arsti väljakutse võimalus, ent sellega võivad kaasneda visiiditasud ning muud rahalisi väljamakseid nõudvad protseduurid.
INFOKAUST
Kõikides hotellides on TEZ Touri venekeelne infokaust, kus on huvitavat informatsiooni Türgi ajaloo, kohalike tavade ja korraldatavate ekskursioonide kohta.
HELISTAMINE
Eestisse helistamine mobiiltelefoniga on suhteliselt kallis, helistamine meie esindajatele on tunduvalt taskukohasem. Neile helistades tuleb alustada numbrist 0, vajadusel Eestist helistades tuleb ette valida + 90. Rahvusvaheliste kõnede tegemiseks ja välismaal mobiilsideteenuste kasutamiseks peab eelnevalt oma mobiilioperaatorilt tellima rahvusvahelise teenuse. Roaming hinnad on vastavalt mobiilioperaatori hinnakirjale. Nutitelefonide omanikel soovitame eelnevalt tutvuda mobiilioperaatori internetimahu reeglite ja hindadega.
KOJUSÕIT
Kõikides hotellides on TEZ Touri infostend, paraku vaid venekeelne, kuna võimatu on sinna paigutada kogu teavet erinevates keeltes. Sellele infostendile ilmub ka teie ärasõidupäeva eelõhtul hiljemalt kell 20:00 info transfeeri aja kohta. Info saadetakse hotelli peakontorist. Meie esindaja tutvustab Teile infotunnis selle lehe ülesehitust ning õpetab leidma vajalikku teavet. Kui soovite ärasõiduaja kohta personaalset sõnumit oma mobiilile, siis seda saate esindajale teatada infotunnis
OLULINE TEAVE
Põhjalikuma informatsiooni ning selgitused pakettreisi hinnas sisalduvate teenuste kohta leiate alajaotusest TEZ Tour pakettreiside üldinfo ja terminite selgitused.
SOOVIME TEILE TOREDAT JA MEELDEJÄÄVAT VIIBIMIST TÜRGIS!
TEIE TEZ TOUR EESTI