Uuendatud 03.05.2023

TERE TULEMAST PUHKUSEREISILE KREEKASSE!

Reisi  õnnestumisele aitavad nõu ja jõuga kaasa TEZ Tour-i kohalik, vene ja vähesel määral inglise keelt kõnelev meeskond.

Giidiga kontakteerumiseks ja kõikide jooksvate küsimustega saate pöörduda TEZ Tour Kreeka klienditeenindustoe telefonile:
Kreeta 
(+30) 2810 347 200 (10) (tööajad 9:00 – 21:00)
Rhodos (+30) 22410 47265 (tööajad 9:00 – 18:00)
Kreeka ööpäevaringne klienditoe telefon (+30) 2810 301700 või +30 2810 301 702

Klienditoe telefonil vastatakse inglise või vene keeles. Teie parimaks teeninduseks telefonikõned salvestatakse.
Esindajale sõnumit saates või helistades läheb kõne läbi kohaliku mobiilivõrgu, Kreeka maakoodi +30 võib valimisel eest ära jätta. Klienditoe telefon on Teie jaoks olemas iga päev 24h. Lisaks võite hotellis alati küsimustega ning abi saamiseks pöörduda kõigi TEZ Touri vormi kandvate giidide poole (vene või inglise keeles) ning hotelliteenuseid puudutavates küsimuste hotelli administraatori poole.

Kreeka reiside toimumise tingimused:

Hetkel kehtivate Kreekasse sisenemise reeglitega on võimalik tutvuda Eesti Välisministeeriumi kodulehel Reisi Targalt rubriigis: https://reisitargalt.vm.ee/riigid/kreeka/ Reeglid võivad muutuda.

REISIKS VAJALIKUD LISADOKUMENDID: 

– rangelt soovituslik on omada ka reisikindlustust

LEND

NB! Klient saab jälgida reisi väljasõidu aega lennujaama internetileheküljelt, reaalajas. https://www.tallinn-airport.ee/

Lennujaamas algab lennule registreerumine 2 tundi enne väljalendu ja lõpeb 45 minutit enne väljalendu.

Vahetult enne lendu toimuva väljalennuaja ettenägematu muutumise korral palume täpsustada lennule registreeriva laua tööaegu Tallinna Lennujaama telefonil (+372) 605 8888.

RHODOSE ja HERAKLIONI reise opereerib lennukompanii airBaltic, Airbus lennukitega. Kõikidel lendudel on reisija- ja pagasiveoteenus turistiklassis. Teenindus pardal on inglisekeelne, toitlustamine pardal lisatasu eest. 

Lennule registreerimine: Regulaarlennud – iseseisev online сheck-in (e-piletid koos broneeringu numbriga saadetakse 2-3 päeva enne väljalendu) AirBalticu kodulehel või lennujaamades (tasuta).

AirBaltic Club lojaalsusprogramm Tallinnast väljuvate reiside broneerimisel – 100 boonuspunkti iga tšarter- ja tavalennu eest inimese kohta reisides koos TEZ Tour´iga. Punktide kogumise ainsaks tingimuseks on kliendiprogrammi kaardi numbri edastamine oma reisibüroole, selleks, et teave oleks lennufirmale edastatud õigeaegselt (hiljemalt 72 tundi enne lennu väljumist).
 

PAGAS

airbaltic%20small%20logo

airBaltic: Registreeritava pagasi piirmäär on 23 kg reisija kohta. Alla 2-aastase oma istekohata reisiva lapsel on lubatud 10 kg äraantavat pagasit ja lastevanker, käsipagasit ei ole lubatud.  Juhul kui pere pakib pagasi ühte kotti ei tohi koti kaal ületada 32 kg. Lisaks võib reisija salongi kaasa võtta ühe kuni 8 kg kaaluva käsipagasi, mille mõõtmed ei ületa 55/40/23cm. Juhul kui pagasi hulk on lubatust suurem, tuleb tasuda lisakilode eest lennujaama check-in kassas. 

NB! Suuremõõdulise pagasiga nagu kitesurf, surf jne. reisijatel tuleb osta lisaks individuaalne transfeer, kuna suuremõõduline pagas ei mahu grupitransfeerile. Hind päringu alusel.

Kõik terariistad (küünekäärid, taskunoad jms.) tuleb pakkida äraantavasse pagasisse. Käsipagasist võetakse need ära. Lennukisalongi saab kaasa võtta vaid piiratud koguses vedelikke (ka kreemid ja šampoonid), mis ei tohi olla suuremates kui 100 ml purkides või pudelites, pakituna omakorda 1 liitrises suletavas kilekotis (saab osta  lennujaamast).

NB! Tulemasinad, akupangad, elektroonilised sigaretid ja nende lisaakud tuleb pakkida käsipagasisse. Registreeritava pagasi reeglid

Pagasi kättesaamisel sihtkohas kontrollige koheselt pagasi seisukord ning vajadusel tehke kohe lennujaamast väljumata akt pagasi kahjustuse kohta. Pagasiga seotud kahjude korvamiseks on soovitav teha pagasikindlustus.

VIISA

Eesti kodanikule on Kreekasse reisimine viisavaba. Saab reisida nii kehtiva passi kui ID-kaardi alusel. Vene kodanikele ja Eesti mittekodanikust elanikele nn. „Halli passiga“ on Kreekasse reisimine viisavaba, juhul kui on olemas alaline või tähtajaline Eesti elamisluba. Kaasa tuleb võtta pass + ID kaart, mõlema  kehtivus peab olema vähemalt 3 kuud peale reisi lõppu.

Juhul kui lapsega reisib vaid üks lapsevanematest või vanem, kellel on lapsest erinev perekonnanimi peaks reisil kaasas olema lapse vanemate ühine nõusolek. Sama kehtib lapsega reisival täiskasvanul, kes ei ole lapse seaduslik hooldaja. Volituse näidise ja lisainfo leiate SIIT.

ERIVAJADUSTEGA REISIJA

Enne reisi broneerimist tuleb reisikorraldajat teavitada puuetega ja piiratud liikumisvõimega reisijast, kelle reisimine on raskendatud põhjustatuna füüsilisest puudest, vaimsest puudest või kõrvalekaldest või mingist muust east tingitud tervislikust eriseisundist ja kelle tervislik seisund vajab lennufirma ja reisikorraldaja erilist tähelepanu. Samuti tuleb reisikorraldajale võimalikult varakult ette teatada erivajadusega reisija abivahendite (ratastool vms.) reisile kaasavõtmise vajadusest (hiljemalt 5 päeva enne reisi). Reisija puudest või erivajadustest lähtuvalt tehakse kliendile individuaalne reisipakkumine kuna erivajadusega reisija vajadused võivad erineda tavatingimustel pakettreisis sisalduvatest teenustest.

SAABUMINE JA TRANSFEER HOTELLI

Lennujaamas maandudes tuleb läbida passikontroll ning peale pagasi kättesaamist liikuda lennujaama esisel platsil asuva TEZ Touri infoleti juurde, kus teid juhatatakse transfeerbussidesse. Transfeere saadavad vene ja vähesel määral inglise keelt kõnelevad kohaliku TEZ Touri töötajad. Transfeeril jagatakse välja ka infomaterjalid, kus on kirjas ka infotunni toimumise aeg. Pakettreisi hinnas on grupitransfeer s.t sõit lennujaamast hotelli ja hotellist lennujaama toimub ühise turismibussiga, milles on optimaalne arv sama kuurorti hotellides majutuvaid reisijaid. Orienteeruvalt on ühel transfeeril kuni 10 hotelli kliendid. Transfeeri pikkus on olenevalt hotelli asukohast 1 kuni 4 tundi. Vähema ajakuluga mugavamaks reisimiseks on võimalik tellida individuaalne otsetransfeer, täpsem info reisikonsultandilt.

HOTELL

Hotelli sisse registreerimine toimub iseseisvalt, reisivoucheri ja reisidokumendi alusel. Vastavalt rahvusvahelistele hotellireeglitele saab reeglina hotellitoad saabumise päeval alates kella 14:00st ning lahkumispäeval tuleb hotellitoad loovutada kell 12:00, olenemata tagasilennu ajast. Hetkel kehtivate tervisemeetmete tõttu, et vältida suurte inimmasside kokkupuuteid on sisse registreerimise ajavahemik 11:00-16:00 ja välja registreerimine 10:00-12:00, olenevalt hotellist. Kuna välja registreerimine võib tervisemeetmete tõttu viida palume varuda piisalt aega, et mitte hilineda transfeerile. Viimane söögikord on hommikusöök. Juhul kui lend väljub hiljem, saab peale tubade loovutust pagasi paigutada pagasihoidlasse ning aega edasi veeta hotelli territooriumil kuni transfeerini. Olenevalt hotellist võib toitlustus samuti lõppeda ärasõidu päeval kell 12:00. Kliendid, kes soovivad tuba pikendada kuni ärasõiduni ehk late check-out´i, tuleb see ise kohapeal hotelliga kokku leppida. Kui hotellil on võimalik tuba pikendada, siis antud teenus on tasuline ja maksmine toimub kohapeal vastavalt hotelli hinnakirjale. Kliendid, kes soovivad kindlasti tuba varase lennu saabumise hetkest või hilise lennu puhul kuni ära sõiduni soovitame ette osta lisaks standardpaketile lisaöö. Hind on vastavalt hinnakirjale päringu alusel, küsige oma reisikonsultandilt. Kindlasti soovitame lisaöö ette tellida lastega klientidele, kuna kõrghooajal ei ole early check-in/late check-out hotellis reeglina suure koormuse tõttu võimalik.
Kreekas on 2*- 3* hotellides konditsioneeri kasutamine enamasti tasuline, täpsemat infot küsige reisikonsultandilt.

Alates 01.01.2018 kehtib Kreekas turismimaks, mille klient peab tasuma hotellis kohapeal.

Hinnad vastavalt hotellikategooriale:
1*/ 2*    0.50 € per tuba per öö
3 *         1.50 € per tuba per öö
4 *         3.00 € per tuba per öö
5 *         4.00 € per tuba per öö

Hinnad vastavalt Studio / apartments kategooriale
1*-4*    0.50 € per tuba per öö

Kreeka suuremate kuurortide ametlik hooaeg on orienteeruvalt 20.mai-15.september, sellel ajavahemikul töötavad hotellide kontseptsioonides pakutud teenused üldiselt täies mahus. NB! Enne ja pärast ametlikku hooaega ja väikesematest kuurortides ja hotellides on hotelliteenuste valik alati seotud hotellikülastajate arvu ning ilmastikuoludega ning võivad suuresti erineda hooajal pakutavast. Küsige täpsemat infot oma reisikonsultandilt! Juhime tähelepanu, et hotellikirjeldustes esitatud teave on tõene koostamise hetkel, samas tuleb arvestada, et hotellidel on õigus igal ajal pakutavaid teenuseid ka hooaja keskel TEZ Tourile ette teatamata muuta või teenuste kättesaadavust ajutiselt piirata.

INFOTUNNID

Põhjalikuma ülevaate oma vaba aja sisustamise võimalustest saate infotundide ajal, mille toimumisajad teatatakse transfeeri ajal. Soovitame sellel kohtumisel osaleda, et teada saada olulisi fakte sihtkoha kohta, teavet ärasõidu korralduse kohta ning soovi korral küsimusi esitada. Puhkuse jooksul saate alati telefoni teel kokku leppida lisakohtumisi meie esindajaga ning alati on ka võimalus (enamasti vene ja inglise keeles) pöörduda TEZ Touri vormi kandvate alaliste hotelligiidide poole.

EKSKURSIOONID

Teavet ekskursioonide ning muude väljasõitude kohta saate soovi korral infotunnis. Kreekas on kõik ekskursioonid venekeelsed. Kõik ekskursioonid pole saadaval kõikidest piirkondadest, kuna vahemaad on ebamugavalt pikad. Kaugsõidu transfeeriga ekskursioonid on võimalikud ainult minigruppidega või individuaalselt. Ekskursioonide valik sõltub ka hooajast. Palun eelnevalt täpsustada, kas soovitud ekskursioon on saadaval.

RAHA

Kreekas on käibel euro. Kuna Kreekas on sularahas tasumine põhiline makseviis, siis paljudes väiksemates ärides ning maakohtades pole kaardimaksed võimalikud. Sularaha väljavõtmisel pangaautomaadist (nii deebet- kui krediitkaardiga) lisandub tasu 2,5% summast + 2 eur (sõltuvalt pangast).

REISIKINDLUSTUS, ARSTIABI

Reisile minnes soovitame tungivalt vormistada kõikidele reisijatele reisikindlustus, mis kataks kulud tervisega seotud juhtumite, pagasi kadumise, varguse või rikkumisega seotud juhtumite kui ka reisitõrke korral, kuna kõikide pakettreiside muutmine ja tühistamine on alati seotud kulutustega.

Eesti Haigekassas arvel olevatel inimestel on võimalik saada, vajaminevat arstiabi samadel tingimustel Kreeka kindlustatutega. Eeldusel, et kaasas on Euroopa ravikindlustuskaart, mis tuleb eelnevalt taotleda Eesti Haigekassast. Täpsem info reeglite kohta on Eesti Haigekassa kodulehel. Samas tuleb arvestada, et see ei kata mitte kõiki kulutusi (täpsem info Haigekassa kodulehel), seega soovitame kõigil vormistada kindlustusfirmade poolt pakutav reisi tervisekindlustus. Kui peaksite vajama arstiabi, siis soovitame alati kohe ühendust võtta TEZ Tour Eesti esindajatega, kes saavad teid assisteerida ja juhendada. Juhul, kui on vaja teatud teenuste eest tasuda ning osta arsti poolt väljakirjutatud medikamente, tuleb kõik tšekid alles hoida ning Eestis esitada need kindlustusseltsile. Enamus hotellides on ka arstikabinet või arsti väljakutse võimalus, ent sellega võivad kaasneda visiiditasud ning muud rahalisi väljamakseid nõudvad protseduurid.

INFOKAUST/STEND

Kõikides hotellides on TEZ Touri venekeelne infokaust või stend, kus on huvitavat informatsiooni sihtkoha ajaloo, kohalike tavade ja korraldatavate ekskursioonide kohta.

HELISTAMINE

TEZ Tour esindajale helistades tuleb alustada numbrist 0, vajadusel Eestist helistades tuleb ette valida +30. Rahvusvaheliste kõnede tegemiseks ja välismaal mobiilsideteenuste kasutamiseks peab eelnevalt oma mobiilioperaatorilt tellima rahvusvahelise kõneteenuse. Roaming hinnad on vastavalt mobiilioperaatori hinnakirjale. Nutitelefonide omanikel soovitame eelnevalt tutvuda mobiilioperaatori internetimahu reeglite ja hindadega.

KOJUSÕIT

Kõikides hotellides on TEZ Touri infostend, millele ilmub ka teie ärasõidupäeva eelõhtul hiljemalt kell 20:00 info transfeeri aja kohta. Info saadetakse hotelli peakontorist, vajadusel kontakteeruge reisiesindajaga. Soovi korral tutvustab esindaja Teile infotunnis selle lehe ülesehitust ning õpetab leidma vajalikku teavet.

OLULINE TEAVE

Põhjalikuma informatsiooni ning selgitused pakettreisi hinnas sisalduvate teenuste kohta leiate alajaotusest TEZ Tour pakettreiside üldinfo ja terminite selgitused.

MÕNED KASULIKUD KREEKAKEELSED VÄLJENDID:

Tere/head aega (sina vormis) – ja su
Tere/head aega (teie vormis) – ja sas
Tere hommikust – kalimera
Tere õhtust – kalispera
Palun – parakalo
Tänan – efharisto
Jah – ne
Ei – ohhi
Vabandust – signomi
OK – en daxi
Palju see maksab? – poso kani afto?
Kus asub …? – pu ine …?
Ma ei saa aru – den katalaveno
Kas te räägite inglise keelt? – milate anglika?

SOOVIME TEILE TOREDAT VIIBIMIST KREEKAS!
TEIE REISIKORRALDAJA TEZ TOUR EESTI!